Sofie & Linda

Två flickor från södra Finland

Finnar i Cypern

Publicerad 2015-06-29 19:35:29 i Ayia Napa, Sofie,

Igår var det söndag, vilket betyder.... Full Moon Party! Före det gick vi från jobbet en egen liten barrunda. Sjukt hur billigt vi dricker här som workers, får drinkar för 1-2€ och shots för 1€ och kommer in på alla ställen gratis. 

Två nya Hollänska kompisar

Idag har det varit lite segt. Jag och en av tjejerna, Emelie, har i alla fall fått fransarna påfyllda! Hon som gör fransarna är finsk men det visste inte jag, tills hon började prata finska med en kompis haha! Där hade jag legat i en timme och pratat engelska med henne, så kul när vi upptäckte detta. Även en sjuksköterska på sjukhuset som jag var till var finsk. Världen är liten. Kul att öva på finskan lite i alla fall! Galet också hur billigt det är att göra fransar. 45€ nypris (35€ för workers!!) och påfyllning 15€ för mig som worker. Klagar verkligen inte. 

Nu ska jag vila lite, ska nämligen på jobb till Blue Moon ikväll/natt. Kul med jobb (och pengar) faktiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie och Linda

Två backpackers i Sydostasien

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela